Oldalak

2014. június 8., vasárnap

"Nagy tömeg gyűlt össze körülötte. Ezért beszállt egy bárkába, leült, az egész tömeg pedig a parton állt.
Sok mindent elmondott nekik példabeszédekben: »Íme, kiment a magvető vetni. Amint vetette a magot, némelyik mag az útfélre esett. Jöttek a madarak és fölszedegették. Más magok köves helyre estek, ahol nem volt sok földjük. Hamar kikeltek, mert nem voltak mélyen a földben. De amikor a nap felkelt, megperzselődtek, s mivel nem volt gyökerük, elszáradtak. Néhány másik a tövisek közé esett. A tövisek felnőttek és elfojtották őket. Végül más magok a jó földbe hullottak. Ezek termést hoztak, az egyik százszorosat, a másik hatvanszorosat, ismét másik harmincszorosat. Akinek van füle, hallja meg!" /Mt13,2-9/

Sokszor mondjuk Isten az alfa és az omega. Ő a kezdet és a vég, és minden benne van. Mózesnek, úgy nyilatkoztatja ki önmagát, hogy VAGYOK, AKI VAGYOK. Ez, az önközlés, ma is fontos, és ezen a példázaton keresztül, megvilágosodhat jobban számunkra.
A vagyok ige magát a létezést fejezi ki. Isten a létezés Istene, az élet Istene. A legnagyobb ajándék számunkra az élet, amit Tőle, Benne, és Érte kapunk.
-Tőle kapjuk, mint egy ajándékot. Isten cselekszik, és az ajándékozás az egyik legfontosabb cselekedete. Ajándékokkal halmozza el teremtményeit. Ő a forrása, mindennek, ami VAN. Ebből bőségesen ad, megoszt.
-Benne vagyunk. Az ajándékozás folyamata, oly erőteljes Istenben, hogy Önmagát osztja meg. A Szentháromság, mint közösség, az egymás iránt, felé való osztozás túlcsordulása. Ebbe az osztozásba hív meg mindannyiunkat. Hív bennünket, hogy legyünk részesei az Ő szeretet közösségének.
-Érte vagyunk. Minden ember megkérdezi magától, miért élek a világon? Mi értelme az életemnek? Mi végre születtem? A válasz mindig a Forrásból fakad. Ő ad választ minden egzisztenciális kérdésünkre. A magvető példázata világítja meg legjobban, ezekre a kérdésekre a választ. Hallgatni, befogadni, megérteni, és megcselekedni Isten szavát, akaratát. Isten kinyilatkoztatja magát. Meghív, hogy életének részesei legyünk, Folyamatosan növekedjünk az Ő megismerésében, mint ahogyan a mag is növekedik.
A magvető példázata megérint. A jézusi példák mindegyike megjelent már az életemben. Volt, hogy hallgattam Őt, de nem értettem meg, vagy talán nem is akartam megérteni. Volt, amikor, mint szalmaláng lángoltam az Ő megértett szavától, de hamar ellobbantam és volt amikor, a környezetem hatására, inkább nem cselekedtem meg azt, amire hívott. Isten hív mindannyiunkat, hogy merítsünk Forrásából, hogy bőséges termést hozzunk. Ehhez jó földdé kell válni, meghalni önmagunknak és élni Neki. Sokan kérdezték, hogyan lehetséges meghalni önmagamnak? Kérjetek és adatik. Kérem a kegyelmet, a Szentlélek kiáradását életemre, hogy Ő vezessen el, az ó ember letételére. Hiszem, hogy elvezet Jézus Krisztus lábához.
Pünkösdkör a Szentlélek kiáradt az apostolokra. Ők is a Szentlélektől kapták az erőt, hogy levessék az ó embert és cselekedjenek Általa. Kérd, hogy jó és bőséges termést hozhass életedben, mert erre vagy meghívva. Benne élni örökkön örökké. Ez már elkezdődhet, a mai napon, fogadd be Őt, és éld az üdvösség napjait...
Szentháromságos Egy Isten! Kérlek vonj magadhoz, oly sokat kaptam Tőled, ajándékaiddal halmoztál el. Hálát adok, hogy életedben részesítesz és hívsz, hogy Benned éljek és bőséges termést hozzak. Add, hogy halljam, befogadjam, megértsem és megcselekedjem azt, ami szent akaratod. Amen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése